www.pianoguide.gr
το πιάνο Ελληνικά.
Protected by Copyscape Web Plagiarism Detection
Η ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΠΙΑΝΟΥ.
Θα αγοράζατε ποτέ ...?
ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εμπιστευόμενοι την γνώμη κάποιου φίλου σας που «οδηγεί καλά».... ή του εμπόρου που το διαθέτει προς πώληση, χωρίς την συμβουλή ενός μηχανικού αυτοκινήτων ?
Όπως τονίσαμε και στην ενότητα της επιλογής των καινούργιων πιάνων,  η εκλογή του κατάλληλου πιάνου για τις ανάγκες σας, απαιτεί πρώτα λογική σκέψη και μετά γνώση. Όσο κι αν σας φαίνεται αυτό λίγο περίεργο

αν ακολουθήσετε μια λογική σκέψη,  είναι εύκολο να διαλέξετε ένα πιάνο.
Διότι :
Ένα καλό ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΠΙΑΝΩΝ με μακρόχρονη παρουσία στην αγορα διαθέτει:
1) σίγουρα την πείρα τόσο να σας καθοδήγηση σωστά στην επιλογή του ΣΩΣΤΟΥ πιάνου ανάλογα με τις ανάγκες σας,
2) να κάνει σωστά την ετίμηση του πιάνου που θα αγοράσετε, πάντα με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια σχέσης ποιότητος/τιμής .

Ένας ΙΔΙΩΤΗΣ ο οποίος πουλαει ένα πιάνο, σπάνια γνωρίζει την αξία του !
Την ετίμηση του πιάνου που διαθέτει την κάνει με βάση τις οικονομικές του ανάγκες και τους συναισθηματικούς παράγοντες που τον συνδέουν με αυτό. Δύσκολα αποχωρίζετε κάποιος π.χ. ένα οικογενειακό πιάνο στην πραγματική τιμή του, χωρίς να προσθέσει  στην τιμη του και την «συναισθηματική» αξία που έχει γι’ αυτόν…


Β) Συμβουλευτείτε έναν τεχνικό πιάνων που εμπιστεύεστε για την αγορά του πιάνου σας.
Διότι :
Μια δασκάλα ή ένας δάσκαλος πιάνου, δεν μπορούν να σας βοηθήσουν. Είναι εκπαιδευτικοί και ΟΧΙ τεχνικοί !
Η άποψη ενός δασκάλου ή ενός πιανίστα είναι σεβαστή αλλά περιορίζεται στο προσωπικό του "γούστο" σχετικά με το ποιος ήχος του αρέσει και μόνο. Αυτό σημαίνει ότι κάλλιστα μπορεί να διαφέρει από κάποιου άλλου και φυσικά από το δικό σας.
Σκεφτείτε απλά το εξής : κάποιος που παίζει επί πολλά χρόνια σε ένα πιάνο που το είχε από μικρός στο σπίτι του, είναι λογικό να το έχει συνηθίσει. Έτσι, τα πιάνα που πάντα θα είναι στην πρώτη γραμμή των επιλογών του συγκεκριμένου πιανίστα ή δάσκαλο/α, θα είναι της ίδιας μάρκας με το δικό του, ή κάποιας άλλης που μοιάζει στο παίξιμο και στον ήχο με αυτό που έπαιζε από μικρό παιδί.Αυτό δεν είναι
ούτε κακό ούτε καλό. Είναι απλά φυσιολογικό και λογικό ! Αν όμως σε εσάς δεν αρέσει π.χ. ο ήχος, ή το έπιπλο, ή η τιμή του ?...
Υποκειμενικότητα στην τεχνική εκτίμηση της κατάστασης ενός πιάνου δεν υπάρχει. 'Όποιο καλό τεχνικό και να ρωτήσετε, η άποψή του θα είναι σχεδόν ταυτόσημη με κάποιου άλλου.


Τα πιάνα αποτελούνται από δύο μέρη:
το «ΜΟΥΣΙΚΟ» και το «ΜΗΧΑΝΙΚΟ».


Οι "επισκευές" των πιάνων χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες:
1.Απλή επισκευή/συντήρηση, με αντικαταστάσεις των αναλώσιμων υλικών, καθαρισμό, ρεγουλαρίσματα του κλαβιέ και χόρδισμα στην "διαπασών" :
Με την πάροδο των ετών, ανάλογα με την χρήση που γίνεται και φυσικά την ποιότητα του πιάνου, υπάρχουν εξαρτήματα στο εσωτερικό που υφίστανται αργά ή γρήγορα φυσιολογική φθορά και πρέπει να αντικατασταθούν. Από την φθορά των υλικών αλλά και από το περιβάλλον, μαζεύουν στο εσωτερικό τους αρκετή σκόνη που πρέπει να καθαριστεί.
Οι φθορές των αναλώσιμων υλικών προκαλούν αλλοίωση του βάθους βύθισης των πλήκτρων και πρέπει να "ρεγουλαριστούν" ξανά από την αρχή, ώστε το κλαβιέ να επανέλθει στην σωστή του θέση.
Το χόρδισμα αλλοιώνεται και το πιάνο χάνει τον σωστό του τόνο (La A1=440 Hz/sec.) με αποτέλεσμα να χρειάζεται επανειλημμένα χορδίσματα για να επανέλθει στην "διαπασών".

2. Πλήρεις και ριζικές «αναπαλαιώσεις-ανακατασκευές» (rebuilding).
Στις περιπτώσεις αυτές, αντικαθίστανται τα πάντα. Μηχανισμός, Ηχείο, πληκτρολόγιο κ.λ.π.
​Μένουν ως έχουν μόνον το εξωτερικό περίβλημα (έπιπλο), το πίσω μέρος του (back post) και η σιδερένια βάση. Βασική προϋπόθεση είναι φυσικά ότι όλα είναι σε σχετικά καλή κατάσταση, καθώς επίσης ότι έχει προβλεφθεί εξ αρχής στην κατασκευή του ότι η σιδερένια βάση μπορεί να αντέξει την τάση που θα ασκούν επάνω της οι νέες χορδές που θα τοποθετηθούν ώστε να μπορούν να χορδιστούν στο σύγχρονο "διαπασών" (La A1=440Ηz/sec) και ίσως και παραπάνω.

Δεν αναφερόμαστε στο έπιπλο του πιάνου. Αυτό μπορεί να επισκευαστεί από οποιονδήποτε καλό επισκευαστή επίπλων (λουστραδόρο) με μια έστω βασική γνώση γύρω από τα πιάνα.

Συνοψίζοντας ...
θα λέγαμε ότι, στο "μηχανικό" μέρος του πιάνου μπορεί κανείς να επέμβει με πολλούς τρόπους κάνοντας διάφορες επισκευές, αντικαταστάσεις και επαναρυθμίσεις, δηλαδή ριζική αναπαλαίωση, αντικαθιστώντας τα πάντα με εντελώς καινούργια υλικά.
Στο "μουσικό" του μέρος όμως (ηχείο) είναι αρκετά έως πολύ δύσκολο να επέμβει κανείς. Αν το επιχειρήσει, το κόστος του θα είναι απαγορευτικό. Αν  αλλαχθεί και το ηχειο, τότε ο ήχος του δεν θα έχει καμία σχέση με το παλαιό, διότι θα πρόκειται όπως
 είναι αυτονόητο,  για νέο όργανο με παλαιό έπιπλο!


Αν σε ένα πιάνο γίνει «αναπαλαίωση-ανακατασκευή» του "μουσικού και του "μηχανικού" μέρους, τότε το συνολικό κόστος είναι συνήθως μεγαλύτερο από την αγορά ενός καινούριου πιάνου πολύ υψηλής ποιότητας.
Σημειώστε ότι, υπάρχουν αρκετά εργαστήρια πιάνων, τα οποία ασχολούνται με τέτοιου είδους «αναπαλαιώσεις-ανακατασκευές».
Πελάτες αυτής της κατηγορίας πιάνων είναι ειδικές κατηγορίες καταναλωτών. Είναι λάτρεις του πιάνου που τα συλλέγουν  ή έλκονται από την εξωτερική αισθητική παλαιών μοντέλων (επίπλων δηλαδή) πιάνων.(βλ. συνέχεια στην επόμενη σελίδα).

Τα πιάνα γερνούν όπως οι άνθρωποι και τα σπίτια...!!!

Οι Μουσικοί λένε «καινούργιο Πιάνο και παλαιό Βιολί»!
Ο λόγος είναι απλός:

- Ο μηχανισμός του πιάνου φθείρεται με το παίξιμο, διότι το πιάνο είναι μηχανικό όργανο. Κατασκευάζεται από 12.000 εξαρτήματα περίπου, από τα οποία τα 8.000 περίπου είναι κινούμενα!
Με την πάροδο των ετών «γράφει χιλιόμετρα» και τελικά απαξιώνεται.
Ακόμη, όπως όλες οι μηχανές έτσι και αυτή των πιάνων εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου.
- Το ηχείο των πιάνων γερνάει με τα χρόνια. Χάνει την ευλυγισία του και δονείται πολύ λιγότερο παράγοντας αισθητά μικρότερο εύρος αρμονικών συχνοτήτων. Η απαξίωση αυτή έρχεται ταχύτερα τόσο λόγω των μεγάλων τάσεων (έως και 24.000 κιλά) που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του από τις χορδές και τους "καβαλάρηδες" που ακουμπούν επάνω του, όσο και από το πάχος και το είδος της ξυλείας που χρησιμοποιείται.

ΤΟ SITE ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
Εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να διαλέξετε το κατάλληλο πιάνο για τις ανάγκες σας.  Θα μάθετε τα πάντα γύρω από τα πιάνα, την ιστορία τους, τα είδη, τους τρόπους να τα ξεχωρίζετε μεταξύ τους, ώστε να επιλέξετε με ασφάλεια.

... είναι συνισταμένη τεσσάρων παραγόντων:

1) του ποσού των χρημάτων που θέλετε να διαθέσετε.
2) της κατάστασης που βρίσκεται.
3) της ποιότητας της αρχικής του κατασκευής.
4) της εξωτερικής του εμφάνισης.

Πολλοί αγοραστές πιάνων σκέφτονται ότι οποιοδήποτε παλαιό πιάνο "κάνει" για κάποιον που ξεκινά μαθήματα.
Εάν ήξεραν αρκετά πράγματα γύρω από τα πιάνα όπως π.χ. από ποδήλατα, θα συνειδητοποιούσαν ότι τα παιδιά τους ήταν έτοιμα να ανέβουν σε ένα ποδήλατο με επίπεδες ρόδες και σκασμένα λάστιχα!
Οι περισσότεροι αγοραστές μεταχειρισμένων πιάνων εστιάζουν στο ΥΨΟΣ ή στον ΗΧΟ του. Αυτό είναι λάθος!
Το κριτήριο του καλού ήχου είναι υποκειμενικό! Ένας ήχος που "είναι καλός" για κάποιον που παίζει πιάνο, μπορεί να είναι "κακός" για κάποιον άλλον. Το ΥΨΟΣ του πιάνου μπορεί να είναι ακατάλληλο για τον χώρο που θα παίζει.
Εφόσον πρόκειται για μεταχειρισμένο μηχάνημα, πρώτα, πρέπει κανείς να ξεκινήσει από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται και την αρχική ποιότητα της κατασκευής του, δηλαδή την αξιοπιστία του παραγωγού του (την μάρκα) και την ποιότητα των πρώτων υλών που κατασκευάστηκε εξ αρχής.
Μην ξεχνάμε ότι το πιάνο που φέρει τον περίπλοκο μηχανισμό των 8.000 περίπου κινούμενων μερών που προαναφέραμε, περιέχει εξαρτήματα τα οποία :
Α) φθείρονται με την χρήση και χρειάζονται επισκευές, αντικαταστάσεις και επαναρυθμίσεις, και
Β) γνωρίζουν εξέλιξη με την πάροδο των ετών, τόσο στον τρόπο λειτουργίας όσο και στην ποιότητα και τα είδη των υλικών που τοποθετούνται μέσα σε αυτούς! Όσο παλαιότερο το πιάνο τόσο πιθανότερο το "μηχανικό" του μέρος να είναι πολύ φθαρμένο.
ΤΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ ΠΙΑΝΟΥ;

Η αξία ενός μεταχειρισμένου πιάνου σε σχέση με ένα καινούριο διαμορφώνεται με βάση τους εξής παράγοντες:
Α) την τιμή του σε σχέση με ένα καινούριο. Τα πιάνα μέχρι 5-6 ετών θεωρούνται σχεδόν καινούρια και η αξία τους εντοπίζεται περίπου στο 70% με 80% του καινούριου, εφόσον φυσικά είναι σε άψογη κατάσταση.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα σημερινά πιάνα ανάλογα με την ποιότητα κατασκευής τους, προδιαγράφονται για διάρκεια «καλής» ζωής από 2 έως 4 ανθρώπινες γενεές (δηλ. 40 εως 80 χρόνια περίπου), από εκεί και μετά η αξία τους πέφτει αισθητά κάτω από το 50% έως ότου να μην αξίζουν σχεδόν τίποτα. Ένα μεταχειρισμένο πιάνο άνω των 10 ετών και έως τα 30 χρόνια του περίπου, έχει φθίνουσα αξία που πλησιάζει στο 50% της αξίας του καινούριου. Για να πέσει ακόμη περισσότερο, τότε το πιάνο πρέπει να είναι άνω των 30 ετών.
Β) την κατάσταση στην οποία βρίσκεται
Θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο ότι το πιάνο για το οποίο ενδιαφέρεστε, έχει ζήσει την ζωή του (έχει χρησιμοποιηθεί) κάτω από φυσιολογικές κλιματολογικές συνθήκες (όχι κάτω από αντίξοες όπως υπερβολική ζέστη, υγρασία κ.λπ.) και σε οικιακή, όχι σε επαγγελματική χρήση.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΠΙΑΝΑ ;

Τα μεταχειρισμένα πιάνα συνήθως προορίζονται για αυτούς που σκέπτονται μια προσωρινή αγορά που σημαίνει ότι θα αλλάξουν το πιάνο σύντομα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι αγοραστές είναι είτε επαγγελματίες – που συνήθως αλλάζουν πολλά όργανα και χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα – ή ερασιτέχνες (αρχάριοι) οι οποίοι τα αγοράζουν γιατί είναι οικονομικότερα μέχρι να διαπιστωθεί η πρόοδός τους.
Ακόμη να σημειώσουμε ότι, θα πρέπει να προσέχετε μικρές αγγελίες ιδιωτών που πωλούν πιάνα.
Στα πιάνα αυτά δεν υπάρχει εγγύηση, έστω και αν είναι λίγων ετών. Οι εγγυήσεις δεν μεταβιβάζονται.
Πολλές φορές δεν πρόκειται για ιδιώτες που τα μεταπωλούν, αλλά για εμπόρους οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να «ξεφορτωθούν» κάποια πιάνα.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ :
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΓΟΡΑΣ
μεταχειρισμένου πιάνου...
A)Εμπιστευτείτε για την αγορά του πιάνου σας ένα καλό και γνωστό κατάστημα πιάνων με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά !
Μην αγοράζετε πιανα από αγγελίες.